GÜNDEM

Tele 1 tartışmasında FETÖ iddiası

Tele 1'in finans kaynağına ilişkin tartışma devam ediyor! Son olarak Yurt gazetesi "Merdan Yanardağ'a cevabımızdır" diyerek yaptığı açıklamada Tele 1'in FETÖ firarisi ve Koza Holding eski yöneticisi Akın İpek'in desteğiyle kurulduğunu söyledi.

Tele 1 tartışmasında FETÖ iddiası

Tele 1 tartışmasında Merdan Yanardağ'dan gelen cevabın ardından Yurt gazetesi yeni bir açıklama yaptı. Gazete Tele 1'in FETÖ firarisi ve Koza Holding eski yöneticisi Akın İpek'in desteğiyle kurulduğunu söyledi.

Gazetenin internet sitesinde yer alan açıklama "Merdan Yanardağ'a cevabımızdır" denilerek "Tele 1 Akın İpek'in desteğiyle kuruldu!" başlığıyla yayınlandı.

"TELE 1 AKIN İPEK'TEN ALINAN PARALARLA KURULDU"

"Şu an Merdan Yanardağ’ın başında olduğu abc gazetesi ve Barış TV 15 Temmuz ertesinde kapatılmıştır. Zira Akın İpek’ten para aldıkları ortadadır" denilen açıklamada Yanardağ'a "Tele 1 Akın İpek’in desteğiyle kurulmuş bir kanaldır, bizim böyle kaynaklarımızın olmadığı ise açıktır. ABC ve Tele1 17 Haziran 2020'de kapatıldıktan sonra nasıl açıldı? Her yerden baskı olduğunu, kaynağın olmadığını söylerken kapatılan kanalını ve gazeteni nasıl ve hangi yollarla açtırabildin?" diye soruldu.

SOSYAL MEDYADA DİLLENDİRİLDİ

Yurt gazetesi bu açıklamanın ardından Twitter hesabından "Yurt Gazetesi'nin aylık gideri (Türksat, maaşlar ve TV) 100 bin dolar, Yanardağ'ın şahsına verdiğimiz 528 bin şahsına ve gazete için 25 milyon doların idaresi Yanardağ'ın elindeydi. Kaynağımızın belli olduğu bu paralar nereye gitti? ( ödemenin belgeleri mevcuttur)" paylaşımında bulundu.

Bir sosyal medya kullanıcısı bu paylaşıma "25 milyon dolar akın ipek Cafer mahiroglu fetö güruhundan gelen para degilmi çatı iddianamesindeki tapeler de var" ifadesini kullandı.

YURT GAZETESİNİN AÇIKLAMASININ TAMAMI

"Özbolat kendisini Necdet Saraç ve Birsen Temur aracılığıyla, işe ihtiyacı olduğu için tanımıştır. Merdan Yanardağ'ın işe ihtiyacı olduğunu ve zor durumda olduğunu anlayan Özbolat kendisine yardımcı olmuştur. Yanardağ, milletvekili danışmanı olarak önerilmiş ancak Özbolat danışman ihtiyacı olmadığı için kendisini TV'nin başına geçirmiştir. Ancak TV henüz faaliyete geçmeden Merdan Yanardağ, Kıbrıs'ta bir TV kanalı alınmasını önermiş, Özbolat da Türkiye'de TV kanalı kapatılırsa Kıbrıs üzerinden yayınlara devam edilebileceğini düşündüğü için öneriyi kabul ederek Metin Şadi'den Kıbrıs AS TV'yi almıştır. Aradan 1 hafta geçtikten sonra Yanardağ, bazı belgelerle gelerek TV yanında bir de gazete kurulmasının çok iyi olacağını belirtmiş, yaptığı fizibilite çalışması ile ek bir maliyet olmayacağını taahhüt etmiştir.

Rapora göre gazetenin maliyeti en fazla 1 milyon doları bulmakta, tiraj ise 3 ayda 70 bine ulaşmakta idi. Özbolat bu teklifi de makul görmüş ve kabul etmiştir. Gazete isminin Yurt olmasını Yanardağ önermiş, Özbolat ise kabul etmiştir. Ancak Yanardağ'ın Yurt ismini ve haklarını üzerine tescillettiği sonradan ortaya çıkmış, Özbolat ise aradaki güven bağına dayanarak bunu sorgulamamıştır. Kadroyu kurmaya başlayan Yanardağ, henüz yayın hayatına başlamayan TV kanalı için astronomik harcamalar yapmaya başlamış ve Özbolat bu harcamaları görünce sektörden çekilmeyi düşünmüştür. Fakat daha sonra güvendiği bir tanıdığının araya girmesi ile sektörde kalmaya karar vermiştir.

Merdan Yanardağ kadrosunu kurarken yakınlarını yüksek maaşlarla işe almaya başlamıştır. TV’nin başına geçen Yanardağ ise gazeteyi görünce TV’yi boşlamıştır. Günde 80 bin adet basılan gazetenin satışı 15 – 20 bin olsa da tirajın yüksek görünmesi için gazete alındığını Özbolat öğrenmiştir. Yaklaşık 30 – 35 bin gazete hurdaya, gelirleri de başkalarına gitmiştir. Daha sonra cezaevine girip çıkan Merdan Yanardağ, tekrar Özbolat’ın yanına gelmiş, gazete ve TV’nin başına geçmiştir. Gazete çalışanlarının bir kısmının sendikalı olmak istemesi üzerine Merdan Yanardağ bu duruma olumsuz bakmış, Özbolat ise sendikaya evet diyeceklerini açıklamıştır.

Özbolat’ın gazete dağıtımını Yay-Sat’a aktarması üzerine sendika imzası günü Yanardağ 24 saat içinde işten ayrılmıştır. Giderken yazarları da çağırmış, internet şifrelerini de alarak gazetenin çıkmaması için elinden geleni yapmıştır.

Şu an Merdan Yanardağ’ın başında olduğu abc gazetesi ve Barış TV 15 Temmuz ertesinde kapatılmıştır. Zira Akın İpek’ten para aldıkları ortadadır. Tele 1 Akın İpek’in desteğiyle kurulmuş bir kanaldır, bizim böyle kaynaklarımızın olmadığı ise açıktır. ABC ve Tele1 17 Haziran 2020'de kapatıldıktan sonra nasıl açıldı? Her yerden baskı olduğunu, kaynağın olmadığını söylerken kapatılan kanalını ve gazeteni nasıl ve hangi yollarla açtırabildin?"

NE OLMUŞTU?

TELE 1 Televizyonu'nun sahibi Merdan Yanardağ'ın gazeteci Cüneyt Özdemir'e yönelik hakaret dolu açıklamalarının ardından Özdemir "TELE 1 televizyonunu nasıl kurdun, kaynağı nereden buldun ve nasıl finanse ediyorsun? Bu kanalın arkasında kim ya da kimler var?" diye sordu. Yanardağ bu sorulara "FETÖ yanaşması", "korkak bir soytarı", "tam bir cahil" ifadeleriyle karşılık vermişti.

Özdemir de konuyla ilgili Twitter hesabından Yanardağ'ın ismini vermeden açıklamalarda bulundu.

DURDU ÖZBOLAT: KAYNAK BENDEN ÇALDIĞIN PARALAR MI?

Yaşananlar sonrasında Yurt gazetesinin kurucusu Durdu Özbolat da açıklamalarda bulundu ve Yanardağ'a TELE 1'in finans kaynağına ilişkin sorular sormayı sürdürdü.

Merdan Yanardağ ve Cüneyt Özdemir arasında yaşanan tartışmaya Yurt gazetesinin kurucusu Durdu Özbolat da dahil oldu. Özdemir, dün ismini vermeden Yanardağ için "Gerçek yüzünü herkes görecek" demişti. Hem Özbolat'ın hem Özdemir'in açıklamalarının ardından Merdan Yanardağ'dan açıklamalar geldi.

MERDAN YANARDAĞ'DAN CEVAP GELDİ

Yanardağ Twitter hesabından yaptığı açıklamada TELE 1'in finansmanına ilişkin somut veriler paylaşmadı. Yanardağ, "Arkasında ben varım. Arkadaşlarım var.. Çalışanlar var.. Halkın desteği var" dedi.

Yorumlar