GÜNCEL

Nihal Bengisu Karaca yazdı! Başörtüsünü bırakmak: Sekülerleşme mi, din yorgunluğu mu?

Habertürk gazetesi yazarı Nihal Bengisu Karaca bugünkü köşesinde, Elif Çakır’ın başörtüsü takmayı bırakmasının ardından sosyal medyadaki gösterilen tepkilere de dikkat çekerek, 'Başörtüsünü bırakmak: Sekülerleşme mi, din yorgunluğu mu?' başlıklı çarpıcı bir yazı kaleme aldı.

Nihal Bengisu Karaca yazdı! Başörtüsünü bırakmak: Sekülerleşme mi, din yorgunluğu mu?

Habertürk gazetesi yazarı Nihal Bengisu Karaca bugünkü köşesinde, Elif Çakır’ın başörtüsü takmayı bırakmasının ardından sosyal medyadaki gösterilen tepkilere de dikkat çekerek, 'Başörtüsünü bırakmak: Sekülerleşme mi, din yorgunluğu mu?' başlıklı çarpıcı bir yazı kaleme aldı.

Karaca, 'İnançlı bir insanın yıllarca örtülü kaldıktan sonra açılmasını tebrik edilesi bir durum olarak görmüyorum. Bu tür ricatlarda cesaret vehmedenlerden de değilim. İslam’ın kadının başörtüsüne indirgendiği, başörtüsünün de birkaç gaddar kadın ile özdeşleştiği bugünlerde dindar, adil ve vicdanlı bir kadın için asıl cesaret gerektiren başörtülü kalabilmektir, tersini yapmak değil' dedi. 

İşte o yazı...

Karar Gazetesi yazarı Elif Çakır’ın başörtüsü takmayı bırakması sosyal medyada epey yankı buldu.

Kendisiyle ilgili bazı sosyal medya paylaşımlarını oldukça kıyıcı buldum, sosyal medyada tepki de gösterdim.

Ancak oraya gelmeden önce şunu kaydetmemde fayda var: İnançlı bir insanın yıllarca örtülü kaldıktan sonra açılmasını tebrik edilesi bir durum olarak görmüyorum. Bu tür ricatlarda cesaret vehmedenlerden de değilim. İslam’ın kadının başörtüsüne indirgendiği, başörtüsünün de birkaç gaddar kadın ile özdeşleştiği bugünlerde dindar, adil ve vicdanlı bir kadın için asıl cesaret gerektiren başörtülü kalabilmektir, tersini yapmak değil.

Ancak böyle düşünmekle beraber insanların zaman içindeki değişimlerini, nedenini sormadan, anlama çabası göstermeden karakter suikastıyla karşılamanın insani olmadığını düşünüyorum.

Zira din, bedenimiz, dünya görüşümüz, üretim tüketim ilişkilerimiz, sosyal temaslarımız üzerinde tasarruf hakkına sahip olmakla beraber kişinin ‘gönüllülük’ bağıyla yürüdüğü bir yol.

Yazının devamı için tıklayın...

Yorumlar